Pages

image

Ahlan Wa Sahlan

Katakanlah: "Inilah jalan (agama) ku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah dengan hujjah yang nyata, Maha Suci Allah, dan aku tiada termasuk orang-orang yang musyrik.(Yusuf, 12:108)"

Details

Wednesday, March 30, 2011

AIR TERJUN SUNGAI IKAN CHILING

Assalamualaikum..

Perjalanan yang panjang merempuh hutan belantara di Chiling terubat setelah menjumpai air terjun disana yang cukup indah sehingga aku dapat merasakan deruman air yang kuat dari bawah-kelihatan semua tidak sabar untuk tiba disana. Kicauan  burung menghangatkan lagi keadaan suram dalam perjalanan menuju destinasi.



Cuti hujung minggu
Waktu cuti diluangkan bersama rakan-rakan yang praktikal di Shah Alam untuk merapatkan silaturahim kerana setelah beberapa bulan tiada berita kedengaran dari mereka. Setibanya di Shah Alam aku diajak untuk bermain futsal bersama sehingga pukul 3 pagi.

"huh, first time ni aku tidur lambat semenjak intern".mai.(complain)
"rileks r mai, x remaja r mu ni"
Jadi, aku mengambil keputusan untuk tidur selepas subuh untuk mengelakkan subuh menjadi Gajah/dinosour.

Perjalanan ke destinasi
Kami mengambil masa dua jam dari Shah Alam dan memakan masa satu jam untuk sampai ketempat tersebut, pendakian yang cukup mencabar sehingga salah seorang dari rakan kami terjatuh hampir tersusuk dengan tunggul kayu ke badannya. Alhamdullilah kerana kami dapat meneruskan perjalanan di hingga ke puncak.

Bekalan makanan terpaksa dibeli dari pekan Kuala Kubu Baru(KKB) yang berdekatan kerana hutan tersebut dijaga supaya tidak tercemar dengan BBQ dan sebagainya.

Tiba ke Destinasi

air terjun yang sangat indah

Apabila tiba ke destinasi masing-masing sudah lupa akan barang-barang yang dibawa hanya tinggal disitu di suatu sudut terus meluncur ke arah air terjun. Sebelum mandi sedikit kekacauan berlaku kerana memilih waktu untuk makan.

"jom makan lu wei..?"
"mandi dulu la baru best makan time lapar".balas yng lain
Akhirnya mengalah dan kami makan selepas mandi.
free style


Anak itik pulang petang
Akhirnya kami dapat merasa air yang sejuk sehigga tepaksa membuat aksi-aksi untuk menghilangkan kesejukan.
katak pisang

??

menari sambil terjun

??
Selepas itu kami pulang dengan hati yang tidak tenang pada mulanya kerana cuaca yang tidak mengizinkan kami untuk terus berada disitu walaupun kami berat untuk pulang kerana masa yang diambil untuk sampai kesana lebih lama daripada berada disana.
budak kelantan

Melihat daripada keindahan yang ada disana dapat kami dapat mentadabbur Alam yang indah semua daripada Allah s.w.t semuanya. Ciptaannya yang sentiasa berzikir kepadaNya terasa kekurangan pada diri ini yang kurang mengingati Allah dalam banyak keadaan yang melalaikan...

BERJALAN, BERMUSAFIRlah, MELIHAT KEBESARAN TUHAN YANG DICIPTAKAN UNTUK MEREKA YANG BERFIKIR
(MIRWANA-HIKMAH KEMBARA)
wallahualam
pelangigarden

7 comments:

Miz Novexx said...

adesss, dh lama tak pegi mandi air terjun.. best pulak!!!

BezBuddy said...

kt selangor ke air terjun ni?npe cm xpenah dgr je name die?

Ibnu_ghazali said...

dekat KKB kalau tak silap. kan Mai??

5myze said...

haah..Kt KKB jauh skit perjalanan dia dari pekan KKB tu..:D

nulhazwany abdul malik said...

wee macam best je air terjun kat situ.
time2 hangat ni elok gak g. ^^

Sari Yusa Ibrahim said...

teringat lak zaman belajar dulu, selalu gi mandi air terjun ngan kawan2... hehehe..

salam kenal dari Alam Sari, terima kasih sudi jejak ya..

ain zuraini said...

wah bestnye mandi air terjun...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...