Pages

image

Ahlan Wa Sahlan

Katakanlah: "Inilah jalan (agama) ku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah dengan hujjah yang nyata, Maha Suci Allah, dan aku tiada termasuk orang-orang yang musyrik.(Yusuf, 12:108)"

Details

Wednesday, October 27, 2010

bumi hijau

Assalamualaikum..

apabila member-member mai memeritkan telinga menyuruh supaya men"update" blog. terasa terdetik dihati pada pagi ni untuk melihat keadaan blog yang sudah lama bersawang dan tiada perkembangan.
kembara di bumi hijau


Alhamdulillah dengan kesempatan yang ada walaupun masa yang sedikit ini harus dimanfaatkan sebaik mungkin. Allah masih memberi kesempatan untuk mai sekadar berkongsi cerita di tepi sawah. Seperti yang ikhwah lain telah 'post'kan dalam blog masing-masing berkaitan dengan  Jaulah ke Ulu Cepur.

perjalanan di bumi hijau ini memakan masa 20 minit dari kawasan parking dengan onak dan duri untuk meredah hutan akhirnya kami sampai juga di kawasan air terjun. Bunyi air terjun menyebabkan kami tidak sabar-sabar untuk menyambut panggilan air terjun. Ketika mas'ul program memberi arahan kepada ikhwah kelihatan kegelisahan di muka setiap ikhwah yang asyik memandang kearah air terjun.

seterusnya memberi kebenaran untuk mandi, suasana amat tegang kerana masing-masing berebut untuk terjun dari atas batu yang agak tinggi. tengok ni:
lompatan dari ikhwah kelantan
"tu diar.."ikhwah yang sukakan cabaran..
bukan semua boleh buat tu..

IKWAH
sabda Rasulullah s.a.w yang menyatakan: 

“Sesiapa yang Allah ingin kurniakan kebaikan kepadanya nescaya Allah mengurniakan kepadanya seorang teman setia yang salih, jika sekiranya dia terlupa (lalai) dia menolong memberi peringatan dan apabila (temannya itu) memperingatkannya ia akan menolongnya”

 yang jatuh pun ada..

bangunan manusia.

fuyo..
pengalaman yang bermakna
buat ikhwah

peace!
pembina BEST!!

insyaAllah, mudahan kita sama doakan agar semua sentiasa gembira dan diredhai Allah selalu..

“Doa seorang saudara kepada saudaranya yang lain (sedangkan saudaranya itu tidak mengetahui doa tersebut) adalah doa yang pasti diperkenankan, di sisinya terdapat malaikat yang ditugaskan di mana setiap kali ia mendoakan kebaikan atau keselamatan untuk saudaranya, malaikat yang ditugaskan itu berkata: Amin dan bagimu seperti itu juga”. 
(Hadis riwayat Muslim).

wallahualam

pelangigarden

5 comments:

syafiq said...

mai,sape ikhwah kelantan?konpius la plak..huhu

5myze said...

hari tu kan pakai baju kelantan..
yng gambar dari belakang.
:D

Hakimi Reza said...

ahaks..best la tgk
lama x buat aktiviti cm ni
uhuhuh

Amin Baek said...

hahhaa..ana pn pk2 sapa la ikhwah kelantan..haha

zubair ghazali said...

haha.. gelak je bace post ni.

ikhwah kelantan menunjukkan gaya berani~

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...