Pages

image

Ahlan Wa Sahlan

Katakanlah: "Inilah jalan (agama) ku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah dengan hujjah yang nyata, Maha Suci Allah, dan aku tiada termasuk orang-orang yang musyrik.(Yusuf, 12:108)"

Details

Friday, November 19, 2010

TAK BERAYA TAHUN NI??

Assalamualaikum..

Terbaca tulisan Ustaz Abdullah Zaik ( Pengerusi Aman Palestin ) menyatakan bahawa sumbangan yang telah diberikan oleh rakyat Malaysia untuk majlis Hari Raya Korban di Palestin mencapai USD 130,000 telah disalurkan untuk 12 ribu fakir miskin disana. Sumbangan yang diberikan oleh rakyat Malaysia untuk Palestin sedikit sebanyak dapat membantu saudara kita kita yang memerlukan disana.

Tahniah buat Aman Palestin



Dikesempatan ini mai ingin mengucapkan  

"selamat hari raya aidiladha mohon maaf zahir dan batin"



Hari raya aidiladha tahun 2010 sungguh menydihkan buatku kerana terpaksa beraya di UTP memandangkan minggu peperiksaan yang sedang berlansung. Takbir raya yang berkumadang di pagi raya terasa sedih mengingatkan Ibu dan Kg halaman terdetik juga membayangkan suasana di Palestin bagaimana keadaan sambutan mereka. Akan tetapi perasaan terubat apabila melihat ramai sahabat lain yang turut sama tidak beraya di rumah dan beraya di UTP.

"wei? sedih la tak dapat balik kg ni.. adik aku pun tak balik juga ni".. kesian kt mak aku, mesti sedih kitorang tak balik.."

"ala.. mai, apa nk sedih-sedih kawan-kawan ko yang lain pun ramai je yang beraya kat sana juga" jelas Kuyim.
 lagipun mak ko tu sporting giler takda nak sedih-sedih, aku kenal sangat ngan mak ko tu..ko tu je yang emo semacam.. macam budak-budak." meredakan suasana.

"yela-yela aku bukan emo tapi biasa la kan terasa gak sedih tak dapat balik."

"nanti ko cuti sem yang sekejap tak sampai seminggu tu(perli) kita pegi la keluar makan ganti hari yang ko tak dapat raya ni.. lagipun aku belum habis cuti lagi" kuyim memujuk.

"thanks bro, ko la sahabat aku dari kecik sampai besar"huhu.

Hari raya pertama, kami bersolat di masjid UTP dan selepas itu kami pergi ziarah ke rumah sahabat yang terdekat.


masih bergaya walaupun tidak dapat balik raya
tema raya tahun ini..(warna biru gelap)

pada malam itu,  kami dapat meziarahi rumah nenek saudara seorang sahabat di Gegelung Pepuyu Bota. bayak juadah yang disediakan untuk kami walaupun kedatangan kami pada waktu maghrib seperti bulan puasa pula rasanya. Suasana dikampung itu dapat mengubat rindu untuk balik ke kampung.
  
mohon sejuta kemaafan dari hujung rambut sampai hujung kaki,moga tautan ukhwah kita semua terus kekal sampai ke syurga.
 
wallahualam.

pelangigarden

6 comments:

Amin Baek said...

wahh...rindu la antum sume..hehe

tp best woo raya kt umah..keh3

Hafiz comek said...

akh amin,jangan kejam sangat menimbulkan kecemburuan ana pada ntum sbb x dpt raya kat rumah..huhu..best 2 raya kat utp..
ops,terguna id hafiz..

dari yg ikhlas:
syafiq http://langkahkebenaran.blogspot.com

5myze said...

betul tu hafiz comek(bapak) nanti dia dapat la rasakan beraya kt utp..
trisem dah bermula.. bukan raya korban je raya puasa pun nnti raya kt sini..:D

Ibnu_ghazali said...

haha.. gelak jeler~

Amin Baek said...

hahhaa...akh hafiz comek(bapak),bukan salu nak jeles2 kan orang ni..hehe..

owh..aah eh..nex sem da trisem...huhu

btw,ana xbpe cam yang blkang tu la..diri2 tu,..ikhwah UTP ke..slain hariz wa raja sham..sapa eh?

5myze said...

tak sabar nak jumpa ikhwah ke?
nnti nta balik utp dapat kenal la mereka tu..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...